W celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną, używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Korzystanie
z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na ich stosowanie. Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików cookies.
Usługi kurierskie TuWysylam.pl

Najczęściej zadawane pytania

  1. Czy można zamówić kuriera jeszcze na dzisiaj?

    Tak, ale  jednak trzeba pamiętać, że:

    • Twoje zamówienie oraz płatność musi wpłynąć do nas przed godziną 11:00 (K-EX oraz FedEx) oraz przed godziną 9:00 (UPS).
    • Minimalny odstęp pomiędzy godziną odbioru, a czasem składania zamówieniawynosi 2h.
    • Zlecenie jest przekazywane do kuriera dopiero po zaksięgowaniu płatności. Pewność szybkiego zamówienia daje funkcja PREPAID oraz większość płatności online. Przy tradycyjnym przelewie okres oczekiwania zależy od czasu realizacji płatności przez banki co w praktyce uniemożliwia zamówienie kuriera na ten sam dzień.Czy obsługujecie przesyłki paletowe?
  2. Czy mogę zamówić kuriera i wysłać paletę?
  3. Tak. Paletę wysłać można wybierając produkt firmy ETlogistik lub DHL lub Fedex.
  4. W obecnej chwili oferujemy palety Euro o wymiarach 120cm x 80cm o maksymalnej wadze 1000kg.

    Więcej informacji o tej usłudze znajdziesz pod adresm: wysyłka palet

  5. Czy mogę wysłać razem kilka paczek do tego samego Odbiorcy?

    Tak. Można wysłać wiele paczek w ramach jednego zamówienia.
    Wystarczy wcisnąć znaki "+" lub "-" (po przejściu do zakładki WYŚLIJ PRZESYŁKĘ), aby dodać lub odjąć ilość paczek do jednego odbiorcy.

  6. Kiedy kurier odbierze moją przesyłkę?

    Zamawiając DPD, określ dzień i godziny odbioru za pomocą darmowej usługi Proponowana data odbioru przesyłki. Pamiętaj, że opcja ta dostępna jest wyłącznie dla przesyłek krajowych i eksportowych. Dla paczek importowych kurier powinien zjawić się po odbiór do 3 dni roboczych. W przypadku UPS sprawdź dostępność usługi w swoim rejonie. Dzień przyjazdu kuriera K-EX należy potwierdzić, kontaktując się z oddziałem odbierającym przesyłki. Kurier odbiera przesyłkę do 48 godzin w dni robocze. Natomiast FedEx (przesyłki krajowe) odbiera przesyłki tego samego dnia, jeśli zamówienie złożysz do godziny 11:00.

  7. Na jakiej zasadzie działamy?

    Naszą działalność prowadzimy zgodnie z aktualnymi potrzebami rynku konsumentów. Realizujemy w sposób profesjonalny usługi kurierskie, a przy tym działamy szybciej i proponujemy tańszą ofertę niż większość firm przewozowych. Wystarczy wypełnić krótki formularz.

    Wszystkie przesyłki są realizowane po otrzymaniu zamówienia od klienta i zaksięgowaniu należności na koncie operatora. Po otrzymaniu zgłoszenia Operator niezwłocznie przesyła na mail klienta (podany w formularzu) potwierdzenie złożenia zamówienia i list przewozowy. Zamawiający jest zobowiązany do sprawdzenia poprawności przesłanego dokumentu oraz jego wydrukowania i wręczenia przy odbiorze kurierowi.

  8. Czy muszę prowadzić działalność aby wysłać paczkę?

    Nie. Osoby, które pragną skorzystać z naszych usług kurierskich nie muszą prowadzić działalności gospodarczej. Realizujemy także zamówienia wpływające od osób fizycznych.

  9. Czy trzeba podpisać umowę aby wysłać paczkę?

    Nie. Pragnąc wysłać paczkę za pośrednictwem naszej firmy nie muszą Państwo podpisywać umowy ani z nami, ani z inną firmą kurierską.

  10. Jak wysłać przesyłkę?

    Wszystkie przesyłki kurierskie mogą Państwo nadać dzięki opcji „Szybka wycena” lub „Wyślij przesyłkę”.
    Szczegółowe instrukcje przygotowaliśmy na stronie Jak to działa.

  11. Jakie wymiary i wagę może mieć przesyłka K-EX?

    Standardowe przesyłki K-EX cechują się:

    • wagą rzeczywistą jednego opakowania do 30 kg

    maksymalnymi wymiarami:

    • długości – do 140 cm
    • szerokości – do 80 cm
    • wysokości – 80 cm

    Łączna suma wszystkich wymiarów nie może przekraczać 220 cm

    Opakowania o gabarytach większych niż przedstawione powyżej są traktowane jako paletowe.

  12. Jakie wymiary i wagę może mieć przesyłka UPS?

    Standardowe paczki, które są przewożone przez UPS muszą spełniać następujące wymagania co do wymiarów i masy:

    • waga nie może przekraczać 70 kg
    • wymiary łączne długości i obwodu nie mogą być większe niż 419 cm
    • długość musi być mniejsza niż 270 cm

    Opakowania, które nie mieszczą się w wyżej wymienionych standardach są traktowane jako paletowe.

  13. Jakie wymiary i wagę może mieć paleta DHL i ETLogistik?

    Standardowa przesyłka paletowa DHL i ETLogistik odznacza się:

    • wagą jednego opakowania 30,01 – 1000 kg

    maksymalnymi wymiarami:

    • długości – do 120 cm
    • szerokości – do 80 cm
    • wysokości – do 200 cm

    W przypadku opakowań o wadze brutto równej bądź większej niż 50 kg wykorzystywane są palety typu euro. W sytuacji, gdy nie ma takiego opakowania firma nalicza dopłatę w wysokości zgodnej z cennikiem.


     

  14. Jakie wymiary i wagę może mieć paleta UPS?

    W przypadku palet przewożonych przez firmę UPS należy zwrócić wagę na ustalenie wagi uwzględnianej na fakturze, w tym na:


    Uwzględnienie wagi rzeczywistej

    Jest to realna waga towarów na palecie wraz z masą palety, która zostaje zaokrąglona do pełnych funtów – minimum 151 funtów (68,5 kg).


    Uwzględnienie wagi wymiarowej

    Odzwierciedla gęstość palety, a więc przestrzeń zajmowaną przez paletę w stosunku do jej wagi rzeczywistej. Aby sprawdzić tę wartość należy:

    • Po pierwsze – określić wymiary palety w calach. Każdy musi być ustalony względem najdalszego punktu, z zaokrągleniem do najbliższej liczby całkowitej.
    • Po drugie – należy przemnożyć długość palety przez jej szerokość i wysokość. W wyniku otrzymają Państwo wartość objętości.

    Aby uzyskać ostateczny wynik konieczny przy podaniu parametrów przesyłki na fakturze należy rzeczywistą wagę porównać z wagą wymiarową i minimalną wagą na fakturze. Większa z nich będzie tą, którą należy uwzględnić na fakturze.


    UWAGA: W przypadku towarów dostarczanych do innych krajów:

    Przy obliczaniu wagi wymiarowej dla towarów eksportowych należy podzielić objętość wyrażoną w calach sześciennych przez 139. Otrzymaną liczbę zaokrągla się w górę do pełnej cyfry.


    Przy obliczaniu wagi wymiarowej dla towarów importowych należy podzielić objętość wyrażoną w calach sześciennych przez 139 (w przypadku wymiarów w calach) lub 5000 (w przypadku wymiarów w centymetrach).
    Zmiana wartości na miarę metrycznej na funty następuje przez pomnożenie liczby przez 2,20462.

  15. Jak spakować przesyłkę?

    Osoba korzystająca z naszych usług zobowiązuje się do starannego zapakowania i zabezpieczania przesyłki w taki sposób, aby uniemożliwić zniszczenie zawartości bądź uszkodzenie innych paczek. W tym celu należy pamiętać o:

    • zastosowaniu kartonu w postaci prostopadłościanu,
    • dostosowaniu wytrzymałości oraz twardości zewnętrznego opakowania do wagi oraz charakteru przewożonego towaru,
    • wypełnieniu pustych przestrzeni we wnętrzu opakowania materiałami amortyzującymi,
    • unieruchomieniu zawartości opakowania,
    • zastosowaniu przegród tekturowych bądź mniejszych opakowań, które zostaną umieszczone w środku kartonu,
    • zabezpieczeniu górnych i dolnych powierzchni kartonu dodatkowymi przekładkami utwardzającymi,
    • zastosowaniu dodatkowego oznaczenia w przypadku specyficznych przesyłek (np. „nie rzucać”, „góra-dół”),
    • usunięciu ze starego opakowania wcześniejszych oznaczeń przewozowych,
    • oklejeniu gotowej paczki kurierskiej listem przewozowym.

    Więcej informacji mogą pańśtwo znaleźć na stronie Pakowanie.

  16. Co to są paczki niestandardowe?

    Niestandardowa przesyłka kurierska to taka, która wymaga szczególnej obsługi podczas transportu i odznacza się nietypowymi wymiarami. Należą do nich paczki:

    • o wymiarach i masie przekraczających wyznaczone przez kuriera standardy
    • o nietypowych kształtach (cylindrycznym, okrągłym, owalnym, nieregularnym)
    • o zawartości podatnej na uszkodzenia lub narażonej na inne zagrożenia podczas zwykłych czynności transportowych
    • o powierzchni utrudniającej transport (np. zawierające wystające element, o lepkiej nawierzchni)
  17. Czy moja przesyłka jest ubezpieczona?

    Zgodnie z przyjętymi przez przewoźników standardami bezpłatnie ubezpieczone są tylko przesyłki do wartości 100 zł. Istnieje jednak możliwość wykupienia dodatkowej usługi ubezpieczania dla towaru o większej wartości. Przewoźnicy stosują trzy dodatkowe progi: do 300zł, do 10 000zł, do 50 000zł.

  18. Chcę, żeby paczka dotarła następnego dnia. Co muszę zrobić?

    Z reguły zlecenie przyjęte po godzinie 11:00 (w przypadku K-EX) bądź po 9:00 (w przypadku UPS) jest realizowane następnego dnia roboczego. Dla uzyskania większej pewności należy przy zamawianiu usługi zaznaczyć jedną z dwóch opcji K-EX Express lub UPS Express.

  19. Jak zamówić kuriera, by odebrał przesyłkę jutro?

    Osoba, która chce zamówić kuriera, aby odebrał przesyłkę następnego dnia powinna złożyć zamówienie po godzinie 17:00.

  20. Wysyłam więcej paczek, czy mogę liczyć na lepsze stawki?

    Tak. Propozycja zniżek skierowana jest do przedsiębiorstw oraz osób prywatnych, które korzystają regularnie i często z usług kurierskich. Wysokość ulgi cenowej jest uzależniona od przewidywanej średniej miesięcznej liczby paczek wysyłanych za pomocą serwisu.

  21. Czy muszę wydrukować list przewozowy?

    Tak. Wydrukowanie listu przewozowego jest konieczne i niezbędne przy nadaniu paczki, która powinna być oklejona tym listem.

  22. Nie otrzymałem listu przewozowego na e-maila.

    Jeżeli system nie chce przyjąć zlecenia, komunikując przy tym problem z datą, proszę sprawdzić czy data odbioru nie zmieniła się. Wiąże się to z błędnymi ustawieniami daty na komputerze Nadającego.

  23. Wyskakuje błąd z datą.

    Jeżeli nie otrzymaliśmy listu w przeciągu 5 minut, prosimy o pilną informację używając formularza kontaktowego. W wiadomości proszę podać id zamówienia lub nazwisko nadawcy. Możliwe przyczyny:

    • Wiadomość trafiła do spamu na Państwa skrzynce e-mailowej
    • Płatność PayU nie została jeszcze zaksięgowana listę banków w jakim czasie jest księgowanie znajdziecie Państwo na stronie
    • Wyniknął inny błąd.
  24. Dane konta do wpłat za przesyłki

    Form Zawadzki Mariusz.
    ul. Mieszka I 11a
    74-500 Chojna
    ING Bank Śląski
    54 1050 1559 1000 0092 1436 8392

Szybki
kontakt