Paczki pokonują różne odległości zarówno w obrębie jednego miasta, jak i całego świata. Często muszą dotrzeć na odległość nawet kilku tysięcy kilometrów. Aby zapewnić wysyłanej zawartości właściwą ochronę, trzeba ją odpowiednio zapakować. Zminimalizuje to ryzyko jej uszkodzenia podczas transportu skomplikowaną siecią logistyczną wybranego przewoźnika. Jeszcze inną rolę odgrywają kwestie estetyczne. Dbanie o wygląd paczki wysyłanej do klienta jest ważnym elementem budowania pozytywnego wizerunku sklepu internetowego. Wszystko to sprawia, że warto zadbać o właściwe zapakowanie towaru.
Wypełnienie i opakowanie zewnętrzne
Aby przesyłka była dobrze zabezpieczona, wolne przestrzenie wewnątrz kartonu powinny zostać wypełnione, żeby zawartość opakowania nie mogła się przemieszać. Wypełnienie musi zostać dobrane w zależności od rodzaju przewożonych towarów, ale również ich wagi oraz odporności na uszkodzenia. Zazwyczaj dla delikatnych towarów stosuje się styropian lub wióry styropianowe. Ogólnie rzecz ujmując, wypełnienie powinno zabezpieczać zawartość przed wibracjami, wstrząsami oraz przesuwaniem się wewnątrz opakowania. Kiedy wysyłany przedmiot jest spory, warto wykorzystać do jego zapakowania pudełko z tektury. Do wysyłki mniejszych przesyłek idealnie nadadzą się również koperty z folią bąbelkową. W przypadku map, obrazów, plakatów czy innych przedmiotów o wydłużonym kształcie, które da się zwinąć w rulon, można zastosować tuby kartonowe, stanowiące solidne aczkolwiek lekkie opakowanie wielokrotnego użytku. Warto pamiętać, że prawidłowo zapakowany przedmiot to nie tylko gwarancja bezpieczeństwa. Pracownik firmy kurierskiej ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki, jeżeli uzna, że nie została ona prawidłowo zapakowana.
Dodatkowe zabezpieczenie – wyróżnienie przesyłki
Klienci indywidualni, jak również właściciele e-sklepów powinni pamiętać, że na bezpieczeństwo przesyłki ogromny wpływ ma również jej oznakowanie. W tym celu stosuje się naklejki ostrzegawcze, zawieszki oraz etykiety informacyjne. Do najczęściej spotykanych należą: „uwaga szkło” oraz „góra” i „dół”.